softraid i bootowanie

Roman Kolasiewicz rkolasiewicz w excellent.com.pl
Pią, 31 Gru 2004, 10:23:12 CET

On Friday 31 of December 2004 09:45, Michal Nowak wrote:
> Witam<BR>Mam problem robię softraid 1 - mam już dysk z systemem partycję
> raidowe kopiuję sfdiski'em i sed'em zmieniam na fd. potem kopiuje pliki
> zmieniam lilo i fstab. Raid się ładnie odwarza ale po wińczącym dzieło
> resecie zamiast lilo są 99 99 99 i kicha.<BR>Kiedy odwrócę kolejność
> dysków i rozpocznę stawianie raidu od pierwszego po dodaniu mdadm md0 i
> po resecie mam komunikat has no superblock jak dodam ją znów jest ok
> dziwne jest to że na dysk hdc3 który jest w tym momencie jedynym dyskiem
> macierzy montuje się bez problemu. Po każdym resecie md0 jest has no
> [...]
Yay, mail niby w html, ale kmail jakos tego nie lyknal.

Wracajac do tematu - przyklad z mojej starej konfiguracji na dyskach scsi,
na ide/sata powinno byc podobnie:

<--->
[root w xeon etc]# cat lilo.conf
boot = /dev/md1
raid-extra-boot=mbr-only
map = /boot/map
install = /boot/boot.b
image = /boot/vmlinuz
        initrd = /boot/initrd
        label = pld
        root = /dev/md0
        read-only

[root w xeon etc]# cat raidtab
raiddev /dev/md0
        raid-level              1
        persistent-superblock   1
        chunk-size              32
        nr-raid-disks           2
        device                  /dev/sda3
        raid-disk               0
        device                  /dev/sdb3
        raid-disk               1
raiddev /dev/md1
        raid-level              1
        persistent-superblock   1
        chunk-size              32
        nr-raid-disks           2
        device                  /dev/sda1
        raid-disk               0
        device                  /dev/sdb1
        raid-disk               1

[root w xeon etc]# cat fstab
/dev/md0        /       ext3    defaults        1       1
/dev/md1        /boot   ext2    defaults        1       2
/dev/sda2       swap    swap    defaults        0       0
/dev/sdb2       swap    swap    defaults        0       0
proc    /proc   proc    defaults        0       0
pts     /dev/pts        devpts  gid=5,mode=600  0       0

<--->

Nie pamietam tylko, czy nie musisz ustawiac partycji aktywnych na dyskach w
macierzy - robilem to jakies 2 lata temu a akurat dzisiaj w nocy zmienialem
tego softraida na raida hardwarowego. Ogolnie z tego co pamietam po wyjeciu
obojetnie ktorego dysku system sie podnosil i po dolozeniu drugiego
odbudowywal macierz.