Naprawa raid-a

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 3 Lut 2004, 17:43:09 CET

Dnia wto 3. luty 2004 17:30, Grzegorz Pietrzak napisał:
> Mam zrobionego raid-a na dwu dyskach i niedawno okazało się,
> że w związku z jakimś problemem raid się rozłączył i wstaje
> teraz tylko na jednym dysku.
> Dokładniej komunikat jądra brzmi:
> <output>
> sdb1's event counter: 00000069
> sda1's event counter: 00000056
> md: superblock update time inconsistency -- using the most recent one
> freshest: sdb1
> md: kicking non-fresh sda1 from array!
> </output>
> Czy zrobienie teraz na tej macierzy "mkraid --realy-force /dev/md0"
> [...]
Kiedyś kumplowi się coś takiego zrobiło. Pomogło bodajże narzędzie mdadm,
którym udało się zmusić macierz do wstania. Tamto to był co prawda RAID-0,
ale to raczej nie ma różnicy w tym przypadku. Szczegółów co do samego
procesu podnoszenia macierzy niestety nie pamiętam.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498