Takie tam.... BSD...

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Wto, 3 Lut 2004, 20:36:18 CET

On Tue, Feb 03, 2004 at 08:19:12PM +0100, Tomasz Woźniak wrote:
> Co mowi konkretnie? Znam PLD nie znam BSD... pytam szukajac osob, ktore
Twoje pytanie - może niesłusznie - skojarzyło mi się z pytaniem typu "co
lepsze RedHat czy Mandrake". Z mojego punktu widzenia FreeBSD (innych
nie znam) czy Linux to raczej wybór w oprarciu i konkretne wymagania
albo osobiste preferencje. Na oba te systemy dostępne jest w dużej
części to samo oprogramowaie, inna jest trochę filozofia tych systemów.
Dlatego IMO wyboru należy dokonać albo w oparciu o bardzo konketne
potrzeby, które na jednym z systemów są wyrażnie lepiej zaspakajane,
albo o preferencje administratora.

Jeśli znasz Linuksa a chciałbyś się czegoś dowiedzieć o BSD, to polecam
ci ten artykuł:
http://www.over-yonder.net/~fullermd/rants/bsd4linux/bsd4linux1.php

Jest to wprowadzenie do BSD właśnie dla osoby znającej Linuksa. IMO jest
rzeczowy i dość obiektywny, choć dla mnie akurat jest argumentem za
Linuksem, nie za BSD - choć napsał go zwolennik FreeBSD. To właśnie jest
sprawa prywatnych preferencji: to o czym autor pisze że w jego opinii
jest zaletą BSD, dla mnie jest wadą.

> Czy jak zapytalbym jaki jest najlepszy proc na serwerek to tez glupie
> pytanko? Mam do wyboru przeciez cala game, ale nie wiem jakie sprawiaja
Trochę tak - bo mógłbym napisać: najszybszy. Pytanie tylko czy nie
wystarczy np. Athlon XP a zaoszczędzone $$ lepiej wydać na RAM albo
piwo. Czyli znowu kwestia wymagań.
--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--