Problemy z drukowaniem po sieci lokalnej (again)

Quickest quickest w wp.pl
Nie, 8 Lut 2004, 13:15:17 CET

Mam 2 problemy związane z drukowaniem po sieci...
1) Gdy drukuję coś na serwerze wszystko jest ok. Problem natomiast
zaczyna się dopiero podczas drukowania w Windowie 98 Se na drukarce
udostępnionej po sieci (przez Sambę) dokumentów z OpenOffice lub
Worda... drukarka zamiast drukować właściwy dokument, to wypluwa kartę z
drukiem:

Takie coś drukuje mi drukarka na kartce:
--------------------------
ERROR: rangecheck
OFFENDING COMMAND: .installpagedevice

STACK:

-null-
-dictionary-
-savelevel-
--------------------------

Podczas drukowania dokumentów z windowsowego notatnika wszystko jest ok.
Problem zaczyna się dopiero przy pisaniu w Edytorach tekstu... Wordpad,
Word, Excel, OpenOffice itp. Czym to może być spowodowane?

2) Za żadne skarby nie mogę skonfigurować drukarki sieciowej w Windowsie
Xp, system cały czas wywala błąd: "Podane urządzenie sieciowe nie jest
dostępne, nie można nawiązać połączenia", mimo, że w Wndowsie 98 jest
wszystko ok i system "widzi" drukarkę.

Mam następujące wersje pakietów:

[root w danger root]# rpm -qa |grep samba
samba-3.0.1-1
samba-client-3.0.1-1
samba-common-3.0.1-1
[root w danger root]#

[root w danger root]# rpm -qa |grep ghost
ghostscript-ijs-devel-7.07.1-0.8
ghostscript-fonts-other-6.0-3
ghostscript-7.07.1-0.8
ghostscript-fonts-std-6.0-10
[root w danger root]#

[root w danger root]# rpm -qa |grep cups
cups-lib-1.1.20-2
cups-clients-1.1.20-2
cups-1.1.20-2
cups-image-lib-1.1.20-2
cups-devel-1.1.20-2
cups-filter-pstoraster-7.07.1-0.8
cups-backend-parallel-1.1.20-2
[root w danger root]#

Drukarka HP DeskJet 640C

[root w danger samba]# rpm -qa |grep hpijs
hpijs-ppd-1.5-5
hpijs-1.5-5
[root w danger samba]#

Wycinek konfigu (/etc/samba/smb.conf)

(...)
[global]
        workgroup = GRUPA_ROBOCZA
        netbios name = DANGER
        server string = Samba Server
        interfaces = 192.168.0.0/24
        security = SHARE
        encrypt passwords = Yes
        passwd program = /usr/bin/passwd %u
        passwd chat = *password* %n\n *password* %n\n *successful*
        unix password sync = Yes
        log file = /var/log/samba/log.%I
        max log size = 50
        printcap name = cups
        preferred master = Yes
        local master = yes
        dns proxy = No
        wins support = Yes
        mangle case = Yes
        local master = yes
        domain master = yes
        socket options = TCP_NODELAY
[printers]
        comment = All Printers
        path = /var/spool/samba
        read only = No
        guest ok = Yes
        printable = Yes
        browseable = No
(...)

Niewiem, masz mam coś nie tak w sambie skonfigurowane. Będę wdzięczny za
jakiekolwiek wskazówki.
Może ma ktoś poprawny konfig samby i nie ma problemu z udostępnianiem
drukarki w powyższych systemach operacyjnych ?

--
Jakub "Quickest" Kozicki
RLU: #273864 | "Los jest ślepy, ale trafia bez pudła."