Squid i swap i inne

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Wto, 10 Lut 2004, 14:14:37 CET

On Tue, 10 Feb 2004, Ireneusz Indyk wrote:
> Zainstalowalem cos takiego i ciagle przy uruchamianiu pojawial sie komunikat
> ze cache_mem jest wieksze niz rzerzywista pojemnosc dysku.

Najlepiej jakbyś zacytował to orginalny angielski komunikat.

> Po przegladnieciu logow znalazlem ze przy pierwszym uruchomieniu trzeba
> wydac komende squid -z

Ja robię tak: cd /var/cache/squid i tam: squid -z -F

> wydalem ta komende i znowu komunikat ze za duze ustawienie w cache_mem.

Bo 'cache_mem' dotyczy pamięci RAM. Na 256MB mam tam 16MB.

> 2. Czy squid uzywa pamieci dyskowej ext2,3 czy swap??

Używa /var/cache/squid, a co tam masz to nie wiem.

> 3. Czy przez to ze bylo ustawione chache_mem wieksze niz wielkosc swap to
> moglo wywolac zawieszenie sie serwera i spowolnienie wszelkich czynnosci
> wykonywanych na serwerze. Jesli mam swapa 128MB to jaki ustawic cache_mem w
> takim razie zeby wszystko dzialalo stabilnie (siec 5 komputerow)

Hmm, poczytałeś 'cokolwiek' o squid?
Wielkość cache dyskowego ustawia się przez 'cache_dir'.

> 4. Jak sprawdzic w takim razie wielkosc uzywanej pamieci swap??

Choćby komenda 'free' podaje.
--
pzdr
Stacho Pal