AC i htb

Pawel Koska poul w pf.pl
Pią, 13 Lut 2004, 07:49:04 CET

Dnia czw 12. lutego 2004 23:07, Czesiek napisał:
> Mam następujący problem:
>
> W sieci stoi router/firewall na PLD AC z jajkiem 2.4.21. Zainstalowane z
> rpm iptables-1-2-8-1 w 2.4.21_1.6 i iproute2-2-4-7.ss02~4,21_1.6. Chciałem
> zrobić podział pasma przy pomocy htb. Więc piszę:
> # tc qdisc add dev eth0 root handle 1: htb default 0
> a on mi pokazuje:
> Unknown qdisc "htb", hence option "default" is unparsable.

Ja kiedys walczylem z HTB na PLD AC, korzystalem z "gotowca" z
http://www.pld-linux.org/FAQ/HTBandSQUID

Tylko ze mialem troszeczke inne problemy :)

> Zapewne czegoś brakuje. Co powinienem doinstalować?
> Czy dystrybucyjne iproute2 w wersji wyżej wymienionej zawiera obsługę htb?

Ja zbudowalem nowe iptables i iproute2 (chyba po zbudowaniu iproute2 ruszylo)
i do tego jeszcze kernel. Ale proponuje zaczac od przebudowania tego iproute2
potem od iptables, a jak to nie pomoze to zbudowac sobie kernel, iptables i
iproute2.

Ja mam:
iptables-1.2.9_20031209-1 w 2.4.24_0.2
iproute2-2.4.7.ss020116-14
kernel-smp-2.4.24-0.3

> Architektura i586.

Ale z tym moze byc problem, kernel bedzie sie budowal caly dzien  i pewnie po
8 godzinach sie cos wysypie tak jak mialo to w zwyczaju u mnie sie robic :)

Pozdrawiam
Pawel