AC i htb

piotr ONET.pl ppawelek w onet.pl
Sob, 14 Lut 2004, 08:26:34 CET

>W sieci stoi router/firewall na PLD AC z jajkiem 2.4.21. Zainstalowane z
rpm iptables-1-2-8- w 2.4.21_1.6
>i iproute2-2-4-7.ss02~4,21_1.6.
>Chciałem zrobić podział pasma przy pomocy htb. Więc piszę:
># tc qdisc add dev eth0 root handle 1: htb default 0
>a on mi pokazuje:
>Unknown qdisc "htb", hence option "default" is unparsable.
>
>Zapewne czegoś brakuje. Co powinienem doinstalować?
>Czy dystrybucyjne iproute2 w wersji wyżej wymienionej zawiera obsługę htb?
>
>Architektura i586.
Na tej samej arch i586 miałem podobny problem i bez kompilacji czegokolwiek
wystarczyło
"na siłę" podmienić "tc" z nowszego pakietu (choć nie pamiętam już numerów
wersji ;-()
Już nie pamiętam dlaczego nie aktualizowałem całego iproute2, ale miałem
jakiś powód.
Spróbować nie zawadzi ?

Niezbyt to eleganckie rozwiązanie, ale u mnie poszło ;-)

Piotr Pawełek