kde i aplikacje gtk

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Sob, 14 Lut 2004, 13:44:27 CET

On Sat, Feb 14, 2004 at 12:46:54PM +0100, prymitive wrote:
[...]
> Czy gtk+2 w paczkach PLD domyślnie korzysta z xft? Bo:
> 1) ustawienie dpi w .Xdefaults nic nie dało na gtk2

tak, gtk+2 domyślnie korzysta z biblioteki Xft. co sie dzieje, jeśli
ten sam wpis utworzysz w ~/.Xresources ?

> 2) używam kde ale odpaliłem pare razy gnome i fonty wyglądały inaczej niż te z
> kde, były przede wszystkim cieńsze
> Więc może gtk2 renderuje fonty freetypem?

Xft korzysta z freetype ( ldd /usr/lib/libgdk-x11-2.0.so )

> A co do gtk1 to wielkie dzięki zadziałało :)
[...]

Hmmm, wydaje mi się, że troche za dużo tych problemów z czcionkami w
Ac/Nest. Zaciekawiony jak to wygląda u innych spróbowałem livecd innej
bardzo popularnej dystrybucji i ... musze powiedzieć, że coś u nas
jest bardzo rozjechane. np. gtk+2 przy korzystaniu z Xft nie widzi
czcionek typu np. Helvetica. gnome-font-properties nie potrafi zmienić
"w locie" hintingu, choć nie wiem czy to nie zależy od posiadania
serwera czcionek. Dalej. Czcionki typu Type1 i TTF bez AA wyglądają
strasznie, choć w oglądanym przeze mnie livecd sa one do przyjęcia.
Mam nadzieje, że przez weekend znajde jakies rozwiązanie...

--
Fryderyk Dziarmagowski