[OT] postfix i mx backup

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 15 Lut 2004, 11:33:48 CET

On Sun, Feb 15, 2004 at 10:09:27AM +0100, Michał Margula wrote:
> Albo ja nie zrozumiałem pytania. Opisana tutaj powyżej sytuacja jest normalna.
> Przychodzi poczta do backup MX. On się kontaktuje z primary i pcha mu
> wszystkie listy. Natomiast sam primary odbija pocztę, która ma złego
> odbiorcę.
>
> Chcesz już wycinać maile na poziomie backup MX? W takim razie MySQL na primary
> i zasysanie listy kont :-).

Ja mam właśnie zamiar zrobić coś podobnego - replikację bazy kont
z primary na secondary. Tylko trzeba będzie skonfigurować secondary,
żeby zwracał 450, a nie 550 jak w swojej kopi nie ma danego konta
(jeżeli secondary byłby zawsze up-to-date, to by znaczyło że
prawdopodobnie po prostu nie jest potrzebny - 0 problemów w sieci).

A odpytywanie przez secondary bazy danych na primary to poroniony pomysł
- przeciez secondary jest po to żeby przyjmować pocztę jak primary nie
działa, a nie odrzucać ją z powodu niedowstępności bazy danych
(właściwie to ja mam teraz tak wirtualne domeny zrobione, ale to jest do
pilnej poprawy).

Pozdrowienia,
        Jacek