Jak sprawdzic dysk twardy ??

Pawel Koska poul w pf.pl
Pon, 16 Lut 2004, 20:34:30 CET

Witajcie

Kolega chce mi za grosze wcisnac dysk twadry (za 1/3 ceny co sa na
allegro, bo trzymam jego stronke www na serwerze). Normalnie bym bral
ten dysk bez gadania, ale cos mi tu smierdzi ;-) Chcialbym w jakis
sposob sprawdzic czy ten dysk nie jest "walniety" Czy nie ma badow, i
jakis problemow.

Jakie komendy wykonac ??
Jakie testy przeprowadzic.
Jestem sklonny odpalic jakies testy trwajaca po kilkanascie czy nawet
po kilkadziesiat godzin. Dysk bedzie Seagate Baracuda ATA II 10GB.
Aktualnie system plikow NTFS, ale mozna zmienic na xfs, ext3 czy
cokolwiek innego.

Testowane ma byc oczywiscie na PLD (AC).
Dziekuje za wszystkie rady i porady.

Pawel