Siec pod konsola - brak pod KDE

Ireneusz Indyk ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Czw, 19 Lut 2004, 10:47:59 CET

> Zainstalowalem kilka pakietow i teraz laczac sie poprzez KDE pisze ze nie
> moze polaczyc sie z serwerem, a w konsoli dziala bezblednie.
> Zainstalowalem: kdenetwork-knews*. i jeszcze kilka innych pakietow ale
> niezwiazanych z siecia.
> Od czego zaczac zeby rozwiazac problem?

Witam ponownie
Nie wiem co jest grane.
ALe przelogowalem sie raz jeszcze i dalej nie dziala siec. Uruchomilem Windy
i dalej nie chodzi wiec to nie jest blad kde ale moze serwera - a moze
dostawcy internetowego.
Ale dalej moje pytanie. Gdzie sprawdzic czy wina lezy po stronie mojego
serwera czy po stronie dostawcy internetu?
Ustalilem ze:
1. serwer pinguje normalnie wszystko i czasy sa dosc dobre (okolo 1
sekundy) - prawie wszystko bo nie pinguje adresow DNS z plicu resolv.conf -
wiec pomyslalem ze padly DNS'y wiec dopisalem adres DNS'a ktory sie pinguje
(217.98.20.130) i dalej nic - wiec to chyba nie to.
2. poldek --upa dziala poprawnie i sciaga zrodla.
3. wczoraj dzialalo poprawnie i nic nie zmienialem od tego czasu
4. serwer www dziala poprawnie i z zewnatrz mozna go otworzyc
5. serwer ftp tak samo
6. serwer dziala od 10 dni bez wylaczania (tak przynajmniej wskazuje)

czyli ze strony serwera dziala wszystko poprawnie.
ale ze strony sieci wewnetrznej :
1. ping dowolny_adres dziala
2. ping bramka_sieciowa czas >1sekunda
3. otwieram kmaila lub outlooka - sciaga poczte normalnie - wszystko niby
dziala
4. otwieram konqueror lub ie i otwieram dowolny adres przez wpisanie nazwy i
nic
5. -//-
przez wpisanie nr IP i nic
6. -//-                                                    adres swojego
serwera i nic.

Prosze o rady
iwi