Logowanie przez ssh ?

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Wto, 24 Lut 2004, 19:03:11 CET

On Tue, 24 Feb 2004, btower wrote:

> Widziałeś już wszystko na świecie??
Nie nie widziałem. Ale co tu ma 1 do 2. Ja moge nawet nie miec home-a i
sie przez ssh laczyc jak mam poprawnego shell-a.

> Bo ja nie i dlatego aż tak strasznie się nie zdziwiłem kiedy nadanie praw
> zapisu dla katalogu domowego uniemożliwiało logowanie się kluczem
> asymetrycznym mimo że prawa dla ~/.ssh były restrykcyjne. Logowanie się na
> haslo pozostało ale już zachowywał się podobnie jak to opisał autor wątku.
>
> Proponuje sprawdzić i odwołać to co napisałeś!!!
> Litości nie potrzebuję.
> wystarczy że nadasz 770 dla domowego katalogu na maszynie docelowej.
Już sprawdzałem i przysłałem jako PS. Widać nie przeczytałeś to jeszcze
raz coś podobnego:
[jm w pa103 jm]$ ssh test w localhost
Warning: Permanently added 'localhost' (RSA) to the list of known hosts.
Password:
You have old mail in /var/mail/test.
Last login: Tue Feb 24 18:53:13 2004 from localhost.localdomain

[test w pa103 test]$ ls -ld ~/
drwxrwx---    8 test     users        4096 May 18  2003 /home/users/test/
[test w pa103 test]$ ls -l ~/
total 16
drwxrwx---    3 test     users        4096 Apr  9  2002 C
drwxrwx---    2 test     users        4096 May 18  2003 mail
drwxrwx---    3 test     users        4096 Apr  9  2002 pl
-rwxrwx---    1 test     users           0 Aug 28  2002 test
drwxrwx---    2 test     users        4096 Apr  9  2002 tmp
[test w pa103 test]$

proszę bardzo 770 i wchodzi.

> Czy uważasz że prawa dla ~/.ssh/authorized_keys też nie mają znaczenia??

a po co mi wogóle authorized_keys jak ja wchodze _NA HASŁO_. Autorowi
listu IMHO nie chodziło o to, żeby wchodzić za pomocą kluczy (bez hasła)
tylko, że go 3 razy pyta o hasło i pisze że jest złe i wpuszcza dopiero za
4 razem też PO PODANIU HASŁA!

Pozdrawiam
Jan Meizner
jm w pld-linux.org