pld na amd64

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Śro, 25 Lut 2004, 16:03:02 CET

On Wed, Feb 25, 2004 at 03:27:35PM +0100, Krzysztof Malisiewicz wrote:
> Witam
> probuje instalowac PLD na amd64 z rescueCD z instrukcja z
> dokumentacji. I poldek mi mowi ze nie moze zaistalowac FHS bo zla
> architektura.
> I co z tym fantem zrobic??

Po pierwsze musisz mieć kernel 64-bit, żeby wogóle ci się uruchomiły
skrypty %post (z odwołaniami do 64-bitowych binarek), więc z rescueCD
nie bardzo się da.
Po drugie instalując z systemu 32-bit bez --ignorearch nie dasz rady.

Moja propozycja jest taka:
Zainstaluj na jakiejś malutkiej partycji (potem może tam być np. swap)
PLD na np. 686 albo athlona.

Potem doinstaluj tam kernela 2.6.x z paczki amd64 z --ignorearch.
I zbootuj system (ciągle ten 32-bitowy) z tego kernela.

Późnije już w chroot możesz instalować system 64-bitowy tylko musisz
przekazać do RPMa (przez poldka jakoś powinno się dać) opcję
--ignorearch.

Jak już wewnątrz chroot będziesz miał rpm'a i poldka, to możesz dalej
instalować już w środku, bez --ignorearch.

W każdym razie PLD na AMD64 nie polecam początkującym, a tylko tym
którzy są gotowi na poważne wyzwania. Na pocieszenie dodam, że u mnie
działa na tym produkcyjny serwer i to całkiem nieźle.

Pozdrowienia,
	Jacek