PLD RAplus i Serial ATA oraz raid Promise 20378, sieciowka 1GB Intel

Michal Chruszcz troll w troll.one.pl
Pią, 27 Lut 2004, 09:14:46 CET

Some strange characters appeared on my screen... Probably on Friday 27
February 2004 06:56, ABAKUS typed:
> Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zamieniam dyski na Serial ATA :)
> Zakładam, że da się to uruchomić np. z RescueCD, co już robiłem, ale
> tylko ze zwykłymi dyskami ATA.
> Gdzie znajdę opis na temat stawiania PLD na dyskach Serial ATA w
> raidzie 1 ?
> Nie chciałbym "startować" do maszyny zielony i odkrywać Amerykę od
> nowa ... ani siedzieć przy tym 2 tygodnie ...

Kwestia znalezienia odpowiedniego sterownika. Jeśli jest już w kernelu (do
20378 AFAIR jest), to instalujesz z RescueCD jak przy każdej normalnej
instalacji, tylko wcześniej musisz odpowiedni moduł załadować. Jeśli
użyjesz modułu promise_sata (albo sata_promise; nie pamiętam), to potem
masz dostęp do dysku via /dev/sdaX.

Z kolei jeśli nie ma, to nagrywasz sobie go na płytkę, wczytujesz RescueCD
do RAMu, podmieniasz płytki i postępujesz analogicznie.

Możliwe, że przy innych sterownikach jest więcej kombinowania, ale ja miałem
do czynienia tylko z dwoma Promise'ami: PDC20276 oraz PDC20378 i żadnych
kombinacji one nie wymagały.

--
Michal Chruszcz -=- Seen at http://prox.pl/~troll/?gallery