Serwer poczty

Pawel Koska poul w pf.pl
Pią, 27 Lut 2004, 15:57:32 CET

Witam

Wlasnie zabieram sie za instalacje i konfiguracje serwera pocztowego. W
zwiazku z tym potrzebuje kilka rad.
Bede korzystal z Exima, do tego dodam skanowanie antywirusowe oprogramowaniem
clamav.
Chce takze dorzucic antyspam (spamassassin) i obsluge poczty przez interfejs
www (squirrelmail bo kiedys na jakims serwerze widzialem i mi sie podobal) .
Aha chce by dzialal takze serwer pop3, ale puki co nie wiem jaki.

Kont pocztowych na serwerze bedzie napewno ponizej 20, a prawdopodobnie bedzie
ponizej 10 (2 lokalne i kilka virtualnych) Do tego chce odpalic jedna liste
mailingowa (chyba uzyje mailmana).

I moje pytania.
1.
Chcialbym by na serwerze dzialal serwer Imap, by na serwerze byly wszystkie
moje maile, i bym mogl je odczytywac z 3 komputerow i dodatkowo przez www.
Chcialbym by mozna bylo latwo tworzyc katalogi, podkatalogi ktore byly by
widoczne w kazdym z programow pocztowych (Kmail i TheBat). Jakiego serwera
imap uzyc, tak by dzialal z squirrelmail (czyli by byl imap i pop3 moze z
jakimis ssl'ami)

2.
Mam taka wizje, by miec mozliwosc konfigurowania nowych skrzynek przez WWW. I
ogolnie wiekszosc konfiguracji serwera bylo w MySQL. Kiedys widzialem cos
takiego do Exim co sie zwie Vexim http://silverwraith.com/vexim/ Czy ktos
tego uzywal, czy moze jest cos innego podobnego.

Chcialbym jeszcze by ustawienia dla spamassassina tez byly w MySQL, by wtyczka
dla squirrelmail dogadywala sie z baza MySQL i tam zapisywala konfiguracje.

Czy cos takiego wogule da sie zrobic ??

Pawel