Linuxa czy Linuksa - oto jest pytanie ....

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Sob, 28 Lut 2004, 11:45:08 CET

Nie chcę ciągnąć dalej tamtego wątku, aby się temat nie mylił ....

No to ja sobie pogooglałem (ale niepolsko):

http://www.jtz.org.pl/Html/JTZ-HOWTO.pl-2.html  podaje:
***************
     UWAGA
***************
Odmiana słowa Linux:
(podaję za słownikiem języka polskiego)
ten Linux
tego Linuksa
temu Linuksowi
tego Linuksa
z Linuksem
o Linuksie
O! Linuksie. :)

Żadnej innej nie przyjmuję. Jeśli znajdę w jakimś tłumaczeniu:
Linuxie, Linux-ie itp, to NIE AKCEPTUJE go.
http://www.linux.com.pl/2002/022002.php  podaje:
[...]
Osobną sprawą jest odmiana słowa Linux, która wciąż powraca jak bumerang. Są
tutaj dwie szkoły - według jednej należy pozostawiać oryginalną pisownię
(Linuxa, Linuxowi), a według drugiej należy zamieniać literę x na człon ks
(Linuksa, Linuksowi).
[...]

I bardzo ciekawe, ale długie więc nie będę przytaczał:
http://mozillapl.org/forum/ftopic4841-15.html

I bądź tu madry i pisz wiersze .....

--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuksowe Systemy Sprzeday Detalicznej