anacron

prymitive prymitive w go2.pl
Sob, 28 Lut 2004, 11:57:11 CET

Dnia czw 19. lutego 2004 17:47, prymitive napisał:
> Anacron zdycha podczas startu, ma kotś podobny problem czy to tylko u mnie?
> Myślałem że to kwestia jajka bo kdm też mi zdychał pod 2.6.2-mm1
> kompilowanym samemu, a pod dystrybucyjnym 2.6.2-2 działał bez problemu, ale
> sprawdziłem pod 2.6.2-2 i tam też zdycha. W logach nie wywala żadnych
> błedów jakby sie po prostu zamykał zaraz po starcie. Jak go odpale z opcją
> -d to odpala się bez żadnych błedów, ale ma chyba problem z odpaleniem sie
> jako demon.
> Z góry dzięki.
>
> prymitive

> [...]

Troche powęszyłem i wnioski moje są następujące:
Anacron ma za zadanie dbać o wykonanie zaplanowanych zadań na systemach które
nie są cały czas włączone (po to go zainstalowałem), jeśli mamy zadanie które
zgodnie z planem uruchamia się co 30 dni to cron nam go nigdy nie odpali,
chyba że będziemy mieć kompa uruchomionego nonstop przez 30 dni, na serwerku
to nie problem, na desktopie już tak.
Po uruchomieniu usługi anacron, sprawdza ona czy są jakieś zaległe zadania lub
czy jakieś zadania powinny być odpalone w najbliższym czasie, jeśli tak to
ewentualnie chwilke czeka aż przyjdzie pora i je odpala, po czym kończy swój
żywot. Następnie anacron jest już wywoływany przez crona gdyż dodaje się do
codziennych, cotygodniowych i comiesięcznych zadań.
Niestety powyższe działanie powoduje mały problem ze skryptami startowymi,
otóż anacron po zrobiniu co trzeba sie ubija, a przy zamykaniu jego usługi
system też próbuje go ubić, podczas gdy on najczęściej już sam jest ubity
więc pojawia się nieładny komunikat głoszący że anacron zginął podczas gdzy
wszystko jest w porządku.
Moje pytanie zatem brzmi czy nie możnaby potraktować go troche ulgowo i przy
zamykaniu jego usługi ubijać go jeśli jest aktualnie na liście procesów a w
innym przypadku tylko usunąć locka??

prymitive