OT: raid1, xfs czy ext3

Tomasz Buziak [uho] uho w xhost.one.pl
Sob, 28 Lut 2004, 14:52:54 CET

Cytowanie Adam Jurkiewicz <a.jurkiewicz w herc.com.pl>:

> Zakładam, że jest to pytanie, co jako / filesystem na RAID1 ....
> Jeśli tak, to proponuję :
> a/ kilka dni wcześniej bardzo ciekawy watek

sam go rozpetalem

> b/ na / można xfs, ale /boot ext2 ponieważ jeśli /boot==xfs to lilo
> nie wgra się do /dev/hdX ..... w googlach mozna sobie sie doszukać czemu.

glownie chodzi mi o awaryjnosc podanych filesystemow,
ext3 od czasu do czasu wymaga ingerencji uzytkownika, pomimo jurnalingu, xfsa
uzywam na desktopie, nie mialem z nim nigdy problemow, ale nie wiem jak sie
zachowuje w softraidzie, na serwerze jest tez samba !

prosilbym o opinie ludzi ktorzy uzywali xfsa lub ext3 w softraidzie, co waszym
zdaniem jest lepsze ?

ps. chyba wczesniej nie napisalem ze chodzi mi wlasnie o softraid, sorry

--
Tomasz Buziak, pozdrawiam ...
# cd /pub && more beer