Escapowanie gwiazdek

Paweł Żurowski pzurowski w post.pl
Sob, 28 Lut 2004, 19:36:00 CET

W liście z sob, 28-02-2004, godz. 18:53, Michal Chruszcz pisze:
> Some strange characters appeared on my screen... Probably on Friday 27
> February 2004 13:54, Michał Margula typed:

> Nie rozumiem tego całego zamieszania:
> #v+
> troll w tintia:~$ touch \*.txt
> troll w tintia:~$ ls -l \*.txt
> -rw----r--    1 troll    users           0 2004-02-28 18:52 *.txt
> troll w tintia:~$ i=*.txt
> troll w tintia:~$ rm $i
> troll w tintia:~$ ls -l \*.txt
> ls: *.txt: Nie ma takiego pliku ani katalogu
> #v-

[pawel w aktyn aaa]$ ls -l \*.txt
-rw-------    1 pawel    users           0 2004-02-28 19:29 *.txt
[pawel w aktyn aaa]$ ls -l *.txt
-rw-------    1 pawel    users           0 2004-02-28 19:29 inny.txt
-rw-------    1 pawel    users           0 2004-02-28 19:29 *.txt
[pawel w aktyn aaa]$ i=*.txt
[pawel w aktyn aaa]$ rm $i
[pawel w aktyn aaa]$ ls *.txt
ls: *.txt: Nie ma takiego pliku ani katalogu

a teraz? :P jak ktos juz napisal, podwojne ciapki rozwiazuja problem

pozdrawiam
-pawel

--
Pawel Zurowski