rchtb i predkosc polaczenia serwer-stacja_robocza

Irek ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Nie, 29 Lut 2004, 14:59:00 CET

Witam.
Korzystam ze skryptu rchtb zeby miec "sprawiedliwie" podzielone lacze internetowe.
Ale mam problem. Skrypt dziala swietnie jesli chodzi o net ale strasznie spowalnia ruch na interfejsie sieci lokalnej.
Z internetem kazdy z komputerow (5sztuk) ma w miare rowne polaczenie i wydaje mi sie ze tutaj skrypt dziala prawidlowo (z ciekawosci chetnie bym sprawdzil ale nie wiem jak). Problem jest tylko taki ze czasami zapuszczam zeby serwer sciagal cala noc jakis plik a po sciagnieciu go chce go przegrac na jakas stacje robocza i predkosc polaczenia jest okolo 16kbit/sek. Karca sieciowa to 3c509 (3Com)- 10Mbit
Mianowicie zrobilem taki eksperyment:
dalem do htbusers.conf wpisy tylko 4 komputerow a 5 komp specjalnie pominalem.
Zrestartowalem httpd i network i dhcpd i odpalilem ten 5 komputer i wyciaga teraz jakies 640kbit/sek.
Co trzeba zmienic aby rchtb dzialal prawidlowo i nie obcinal pasma dla polaczen serwer - stacja_robocza. A moze to nie rchtb tylko cos innego??
iwi