backup + linux i wszystko co dobre...

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Pią, 2 Sty 2004, 21:20:37 CET

Witka!

Mam problem... Planuje zakup nowego serwera. Najprawdopodobniej bedzie
mial jakies 240GB w macierzy i potrzebuje zaplanowac backup.
Poszukuje rozwiazac (software/hardware), ktore dobrze by sie
spisywalo. Zalezy mi na co miesiecznych (co
tygodniowych/dwutygodniowych (??) - poradzcie) backupach calosciowych
i backupach roznicowych w miedzy czasie. Probowalem rozgladac sie za
sprzetem, ale widze, ze rowiazania sa bardzo drogie na dodatek nic z
tego nie rozumiem (przydalby mi sie jakis link do bardzo dobrego i
gruntownego przewodnika po tych wszystkich rozwiazaniach sprzetowych
- te skroty mnie dobijaja STR/DTL/LTO???? o co w tym wszystkim
chodzi?). Najprawdopodobniej bede potrzebowal rowniez zrzucac dane
nie tylko z tego serwera, ale i z innych komputerow...

Napiszcie jakie macie doswiadczenia w tym zakresie i co polecacie
zrobic (zakupic). Jak wasze rozwiazania sprawuja sie w sytuacji, gdy
padnie (np. moj backupowany serwer - rypnie sie wszystko [tablica
partycji etc]) i chcecie wszystko szybko odtworzyc (jak najkrotszy
przestoj).

Z gory dzieki za wszelkie info.
pozdrawiam,
pascalek