halt , reboot i userzy

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Sob, 3 Sty 2004, 23:00:29 CET

W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 01/03/2004
10:41 PM:
> Hello pld-users-pl,
>
>   Do tej pory uzywalem PLD sam ale ostatnio cos sie spodobal staremu,
>   bracholowi i chial bym ustawic (niestety niewiem jak, co i gdzie)
>   mozliwosc wykonywania polecenia halt i reboot przez userow. Do tej
>   pory robilem to z root-a. Co i gdzie w takim razie dopisac by userzy mogli
>   wylaczac i resetowac kompa????

Moze nie jest to najbezpieczniejsze, ale ja bym po prostu ustawil UID
dla plikow "shutdown" itd.+ zrobil dowiazania do /bin (bo chyba sa one
standardowo w /sbin, a tam ZU nie maja ustawionych sciezek).
BTW: A sam caly czas pracowales na koncie super uzytkownika??

--
Amen