[Ciut OT] Random z x

Cezary Krzyżanowski dhubleizh w o2.pl
Wto, 6 Sty 2004, 21:29:24 CET

Witam

Niby banalne pytanie..a jednak nie...jak wygenerować pseudolosową liczbę
z zadanego przedziału???? W Borlandzie było po prostu random (z_ilu), a
tutaj za zakres odpowiada RAND_MAX,  które nie jest (o zgrozo) stałą,
tylko jest definiowane....W manie podają sposób, ale moim zdaniem do
wykorzystania tylko do zakresu będącego wielokrotnością liczby 10, bo
jakbym miał mnożyć otryzmaną pseudolosową liczbę np. razy 7 i potem
obcinać końcówkę, to nie otrzymam liczby losowej z zakresu 1-7 :/
Qrde...aż sam się załamuję, że sobie z takim pierdołem poradzić nie mogę :/

Pozdro
Cz w rny