[Ciut OT] Random z x

Cezary Krzyżanowski dhubleizh w o2.pl
Wto, 6 Sty 2004, 21:42:30 CET

Użytkownik Grzegorz Zebrowski napisał:

>j=1+(int) (7.0*rand()/(RAND_MAX+1.0));
>
>a na przyszlosc
>
># man rand
>

>W manie podają sposób, ale moim zdaniem do
>wykorzystania tylko do zakresu będącego wielokrotnością liczby 10, bo
>jakbym miał mnożyć otryzmaną pseudolosową liczbę np. razy 7 i potem
>obcinać końcówkę, to nie otrzymam liczby losowej z zakresu 1-7

Czy ja aby o tym nie pisałem???? Tak..dokładnie o tym pisałem!!! A
sprawdzałeś, na czym ten sosób polega??? Na obcinaniu koncówki po
przecinku...a taki numer działą TYLKO z liczbami będącymi
wielokrotnością 10!!!

Poza tym, jeżeli rzeczyiście tak jest, to jak mam zrobić, by ten zakres
był dynamicznie zmienialny, w zależności od jakiejśc zmiennej..np.

j=1+(int) (X *rand()/(RAND_MAX+1.0));

Tak po prsotu, to to nie wyjdzie...bo musiało by być X.0, co jest bzdurą :P

Zdroofka
Cz w rny

"Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to The Dark Side"