Skrytp - co robie zle

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 19 Sty 2004, 14:25:03 CET

Użytkownik Andrzej Szombierski napisał:
> A ja bym się jednak nie zgodził. W ogólnym przypadku w momencie wywołania
> execve() kernel wczytuje sobie pierwsze ileśtam bajtów i sprawdza czy to
> jest nagłówek elf czy inny czy właśnie "#!". Jeżeli teraz w pierwszej
> linijce stoi #!/bin/sh, to kernel odpala /bin/sh <nazwaskryptu>, a sh
> ignoruje wszystkie linijki zaczynające się od "#".
A to przepraszam. Wyczytalem to dawno temu w jakiejs ksiazce, ale byla
ona srednio dobra i mogly byc przeklamania.

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d+(pu) s: a-@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+++ N++ o? K- w---
O  M-  V-  PS  PE- !Y PGP t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e  h!  r--  y+