Problemy z partycjami....

Pawel Koska poul w pf.pl
Pon, 26 Sty 2004, 09:14:58 CET

Witam

Chcialbym sie zapytac o pewna rzecz.

Mam sobie komputer z PLD, w ktorym sa 3 dyski, 2 z tych dyskow sa jakies
"lewe" na jednym bad sectory (na szczescie nie pojawiaja sie nowe), a drugi
potrafi sie nie uruchomic po restarcie komputera (trzeba ze 2-3 razy wylaczac
kompa by sie uruchomil, testowane na 3 komputerach).

Ogolnie wszystkie te dyski sa stare, to sa 4.3GB, 3.2GB i 1.6GB. Chcialbym je
zamienic na 1 dysk 10GB. Chcialbym to zrobic tak by nie musiec robic
reinstalacji. Wiec jak to zrobic ??

Myslalem by podlaczyc te dyski do innego kompa, potworzyc partycje na tym
10GB, a nastepnie kopiowac wszystko po kolei z tych starych dyskow na nowy.
Jedynie bym zmienil wpisy w fstab.

Czyli jak bym przekopiowal "na zywca" dane ze starych dyskow na nowy to by
system dzialal ??

Pewnie nie bedzie sie chcial uruchomic tak system, bo bedzie mu brakowalo
czegos w MBR, jak to odtworzyc.

A moze da sie jakos skopiowac te dane ze starego dysku na nowy ?
Moze korzystajac z dd ? Chyba ktos tu o czyms takim pisal, ale nie pamietam, a
nie dodalem tego watku do interesujacych :-(

Ps. Prosil bym o w miare szczegolowa pomoc, bo jak widzicie nie znam sie, nie
wiem gdzie szukac pomocy. Jedynie moge sie was zapytac.

Pozdrawiam
Pawel