Problemy z partycjami....

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Pon, 26 Sty 2004, 09:39:53 CET

Dnia pon 26. stycznia 2004 09:14, Pawel Koska napisał:
> Witam
>
> Chcialbym sie zapytac o pewna rzecz.
>
> Mam sobie komputer z PLD, w ktorym sa 3 dyski, 2 z tych dyskow sa jakies
> Jedynie bym zmienil wpisy w fstab.
> Czyli jak bym przekopiowal "na zywca" dane ze starych dyskow na nowy to by
> system dzialal ??

UWAGA ! zawsze rób to wszystko z odpalonego rescueCD, a z podmontowanymi
dyskami.

TAK - powinno bez problemowo ruszyć, jedyne problemu możesz mieć, jeśli np.
zmienisz sobie filesystem na partycji i nie zmienisz fstaba.

> Pewnie nie bedzie sie chcial uruchomic tak system, bo bedzie mu brakowalo
> czegos w MBR, jak to odtworzyc.
tak - jeśli mamsz lilo, to proponuje zrobic tak:
nowy dysk robisz jako hda, cdrom jako inny
odpalasz rescue , robisz modprobe ide-disk ; mkdir /mnt/X
robisz mount /dev/hdaX /mnt/X
robisz chroot /mnt/X
mount /proc
edytujesz /etc/lilo.conf, potem wywolujesz lilo
powinno zakonczyc sie napisami w stylu Added pld* czy cos podobnie w
zaleznosci od Twojego lilo.conf
robisz umount /proc, potem exit, potem umount /mnt/X
wyciągasz cd z napędu i restart maszyny - powinno zadziałać.

> A moze da sie jakos skopiowac te dane ze starego dysku na nowy ?
wystarczy, ze na nowym dysku zrobisz partycje i po prostu skopijesz mc.
Ale pamiętaj, że nowy na koncy powiniec miec taki sam hdX jak / starego
(przynajmniej)

Mam nadzieję,że to pomoże.

--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej