Faulty removed md0 - cóż począć ?

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Pon, 26 Sty 2004, 21:34:47 CET

Moi drodzy,
właśnie stawiam z Rescue system całkowicie na RAID1.
Mam 2 dyski, zrobiłem sobie partycje identyczne, przy okazji mała dysgresja
i ciekawostka, te same dyski jako hda i hdc mają inne geometrie,
a jako hda i hdb już takie same, przy czym BIOS widzi je poprawnie tak samo
za każdym restartem.
OK, ale wrócę do wątku głównego.
Zrobiłem sobie w /etc/mdadm.conf ARRAY i DEVICES, zrobiłem mdam --assemble
/dev/md0 i macierz ruszyła. Potem mkfs.xfs i mount i cos tam sobie
skopiowałem. Potem pojechałem do domu, wróciłem do pracy, a tu pc
zrestartowany, bo ktoś mu w międzyczasie wtyczkę dowcipnie wyciągnął.
No i start /dev/md0 daje mi efekt, że mdadm -D /dev/md0 wypisuje, że jeden z
dysków jest : Faulty Removed, a array nie ma Spare Disk to reconstruct.

Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak taki faulty removed przywrócić do Active sync
?

--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej