Samba i cudzysłów

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Wto, 27 Sty 2004, 14:44:35 CET

Jakub (mick3y) Mikusek wrote:
> Andrzej Zawadzki naskrobał(a):

> Sprobuj ustawic odpowiednia strone kodowa w smb.conf

Czyli? Bo teraz mam:

unix charset = ISO8859-2
dos charset = CP852

i się kaszani - ale teraz patrzę, że źle napisałem chodzi o "dolny
cudzysłów"
(tego normalnego w winach być nie może)

Ten dolny to chyba: (gdzieś znalazłem)

!ENTITY bdquo   "&#8222;"> <!-- podwójny dolny cudzysłów
dziewiątkopodobny, U+201E

Wszystko jest OK jak ustawię:

unix charset = UTF8

I teraz pytania:
	Jak mieć UTF8 na konsoli i konsoli KDE?
	I czy w tym momencie wszelkie operacje archiwizacji będą 			"rozumiały"
kody utf8.
Z tego co czytam to /etc/rc.d/initd/console ustawia mape kodową to co
wpisać do /etc/syscondig/console ?

Teraz nazwa pliku widzianego po sambie prawidłowo wygląda tak:

SkrĂłt do film na â??azawadzki...

Może się mylę z tym "unix charset = UTF8" w sambie, jeżeli ktoś może to
niech sprawdzi - najprościej to zamapować dysk sieciowy, wtedy w "Mój
komputer" bedzie coś w stylu "coś na ..serwer blabla", zrobić skrót, a
potem ten skrót spróbować wgrać na dysk sieciowy - przy 8859-2 będzie
samo    skr    (przynajmniej u mnie tak jest ;-) Dla UTF działa! Tylko
na konsoli jest do bani..

--
Andrzej Zawadzki