Jaja z p2p.. geez ;)

ZyTeK zytek-pld w abomb.one.pl
Czw, 29 Sty 2004, 02:39:17 CET

Nie no, już mnie to bawi i siły nie mam na to wszystko;)

Robiłem upgrade DC --> AC.. padła poczta bo ktoś popsuł cyrus-sasl i musiałem
robić downgrade (później napisze na listę) i httpd - to drugie wymagało
zmiany dotychczasowego 2.4.20-10 na nowsze, no to przekompilowałem
kernel.spec z HEAD i heja:)

Tylko jakoś teraz mi mldonkey przestał działać. Odpalony na serwerze.
I ludziom też p2p przestało działać. W sumie nie pamiętam od którego momentu
(czy tuż po zmianie jajka czy jak..) ale p2p nie działa.. wcale.. ani
bezpośrednio na serwerze ani u ludzi.. powiecie że na fw wycinam? Wkurzyłem
się i zrobiłem najprostrzy nat z możliwych:

<root w azazel />cat /etc/LAN/fw/test
#!/bin/sh
IPTABLES="/usr/sbin/iptables"

$IPTABLES -F -t nat
$IPTABLES -F -t mangle
$IPTABLES -F -t filter
$IPTABLES -X -t nat
$IPTABLES -X -t mangle
$IPTABLES -X -t filter

$IPTABLES -P INPUT ACCEPT
$IPTABLES -P OUTPUT ACCEPT
$IPTABLES -P FORWARD ACCEPT

echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

iptables -t filter -A FORWARD -s 10.0.0.0/16 -d 0/0 -j ACCEPT
iptables -t filter -A FORWARD -s 0/0 -d 10.0.0.0/16 -j ACCEPT

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.0.0.0/16 -d 0/0 -j MASQUERADE

/sbin/modprobe ip_nat_ftp
/sbin/modprobe ip_nat_irc

Odpalam, wszystko działa. WWW, gg. Ale mldonkey mi się nie łączy nadal,
ludziom nie działa również (kaza, bittorrent).. heh, kiedyś się strasznie
męczyłem żeby wyciąć p2p a teraz system robi to za mnie.. no bez jaj..

zmieniałem kernela na 2.4.24 od undefine, zmieniłem również NA MOJE STARE
PACZKI Z 2.4.20 !! na którym poprzednio działało oraz iptables do tego
odpowiednie oczywiści... no i mldonkey też się nie łączył, ludziom też coś
nie chce działać.. co tu jest wadliwe? iproute2 może? no nie... glibc ? było
na DC 2.3.2 teraz na AC jest 2.3.3 ze snaopshota..

Macie jakieś pomysły? Bo mnie łapie zmęczenie po kilku godzinach pracy,
zażenowanie a jednocześnie śmiech z tej całej sytuacji..

Jutro przebootuje sie na backupowa partycje gdzie mam jeszcze DC sprzed
upgrade'u i zobacze o co chodzi, czy tam zadziała..

Dodam jeszcze, że o ile mi się mldonkey nie łączy, ludziom też to np. ktoś
kto musiał mnie mieć w sources wcześniej ściąga ode mnie pliki .. więc to
raczej nie sprawa fw/mldonkeya jako takiego..

--
.: Jakub Głazik - [zytek] - zytek[at]pld-linux.org
.: http://www.misiaj.sie.pl [obsolete]