Problem z lilo

Ireneusz Indyk ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Pią, 30 Sty 2004, 09:44:27 CET

lba32
prompt
default = PLD-2.6.2
timeout = 40
boot = /dev/hda
map = /boot/map
install = /boot/boot.b
image = /boot/vmlinuz-2.4.24-0.3
        initrd = /boot/initrd-2.4.24-0.3.gz
        label = PLD-2.4.24
        root = /dev/hda3
        read-only
image = /boot/vmlinuz-2.6.2-0.3
        initrd = /boot/initrd-2.6.2-0.3.gz
        label = PLD-2.6.2
        root = /dev/hda4
        read-only
other = /dev/hdb1
        label = WinXP
        map-drive = 0x81
        to = 0x80
        map-drive = 0x80
        to = 0x81
other = /dev/hda1
        label = Win98

(hda2 - to jest partycja boot)
troche sie rozni od Twojego ustawienia.
Sprobuj tak jak ja mam (sprawdz dokladnie jak nazywaja sie pliki w katalogu
boot. vmlinuz-cos_tam i initrd-cos_tam
i pozgrywaj z wszystkich systemow te pliki (2 plpiki) do jakiegos dowolnego
katalogu i potem jak juz odpalisz ten system w ktorym jest lilo
zainstalowane (glowny system) to zgraj wlasnie do tego katalogu te wszystkie
pliki i odpal lilo
pewnie bzImage to bedzie to samo co vmlinuz i initrd ale tego nie wiem bo
tego nigdy nie uzywalem w ten sposob. Ale na pewno brakuje Ci tych wpisow
map-drive i read-only i map
aha. Map drive stosujesz jesli chcesz odpalic z innego fizycznei dysku niz
masz zainstalowany mbr. Tzn w Twoim przypadku chyba musisz dodac do kazdego
systemu linuxa. Niewazne czy siedzi na hdb czy na hdc czy na hdd to zawsze
wpisujesz 0x81 to 0x80 chyba ze po drodze masz inne dyski. Pierwszy dysk to
0x80  = hda
Drugi dysk to 0x81
Trzeci dysk to 0x82
Czwarty dysk to 0x83

jesli odpalisz lilo z 2.4.22 kernela to bedzie wszystko OK i doda Ci
wszystkie systemy
jesli odpalisz lilo z 2.4.24 i nowsze to wypisuje

> Warning: '/proc/partitions' does not match '/dev' directory structure.
>     Name change: '/dev/ide/host0/bus1/target0/lun0/disc' -> '/dev/hdc'
>     The kernel was compiled with DEVFS_FS, but 'devfs=mount' was omitted
>         as a kernel command-line boot parameter; hence, the '/dev'
directory
>         structure does not reflect DEVFS_FS device names.
> Warning: The boot sector and map file are on different disks.

ale tym sie nie przejmuj. Wszystko jest OK i powinno dzialalac
powodzenia
iwi