Problem z lilo

WieslawKierbedz@farba.eu.org WieslawKierbedz w farba.eu.org
Pią, 30 Sty 2004, 21:45:44 CET

On Fri, Jan 30, 2004 at 09:33:27PM +0100, Krystian T wrote:
> W liście z pią, 30-01-2004, godz. 20:55, WieslawKierbedz w farba.eu.org

> No faktycznie - szukałem i znalazłem. tylko rc-boot ten kawałek usunął.
> W /etc/sysconfig/rc-boot/config jest możliwość konfiguracji obrazka dla
> lilo, a dla gruba tylko kolorów :( czyli wygląda na to, że musiałbym to
> zrobić w grubie ręcznie.
> OK, dopiszę do menu.lst co trzeba odnośnie splash-a tylko co potem,
> chodzi mi o odpowiednik polecenia lilo (grub-install ??

Gruba instalujesz raz.
On czyta opcje na bieżąco z menu.lst - po edycji tegoż nic nie musisz
robić.
A pierwszy raz wygląda tak:
#grub
grub> help
grub> root (hd0,0)
grub> kernel /boot/vmlinuz
itd.
Podajesz partycję (hd0,0)=/dev/hda1.
Lokalizację kernela na niej - root /boot/vmlinuz
Lokalizację odpowiedniego initrd...
A na koniec wydajesz komendę zainstalowania gruba w mbr - sam dojdź
jaką.
Tego vmlinuz i initrd, to on potrzebuje dla siebie - właściwe dla
konkretnych systemów podajesz w menu.lst, a grub czyta ten plik po
wystartowaniu komputera.
Grub, to taki mini system - z własnym kernelem, initrd i minipowłoką - cały w mbr.
Dlatego jeśli grub działa prawidłowo, to jesteś w stanie odpalić dowolny
system na dowolnym dysku z marszu (prawie).
WK