Znikające pliki pod cryptoloop lub smbd - było Re: [AC] 2.6.4-0.15 - 0.16 - smbd ???

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Śro, 2 Cze 2004, 11:14:08 CEST

Marek Guevara Braun wrote:
> Jeszcze jedno - nie miałem kdm - problemy zaczynały się pojawiać
> po intensywnych pracach via sieć/SMB na udostępnanym przez sambę
> dysku na którym mam reiserfs montowany via loop (partycja
> zaszyfrowana aes-em) - po takim oopsie i dalszej pracy zostaje sporo
> niekilowalnych procesów smbd -D (nobody).

Hej - kilka miesięcy po zaobserwowaniu problemów z systemem plików
udostępnianym via SMB ponownie napotkałem na podobny problem.

Zamiast reiserfs na moim cryptoloopbacku założyłem ext3, prawie trzy
miesiące działało dobrze po czym zaczeły dziać się "dziwne" rzeczy
pliki znikały, niektóre pliki przejmowały zawartość plików skasowanych
(tj. kasowałem plik, do zasóbu smb kopiowałem inny plik, po czym
okazywało się że nowy plik zawiera treść tego usuniętego, a nie swoją),
a niektóre z plików i katalogów zmieniły się w "nieodczytywalne
i nieusuwalne".

Używane oprogramowanie - jądro z zasobów ac 2.6.5-1, samba-3.0.2a-5,
losetup oraz mount w wersjach 2.12-11

Czy ktoś spotkał się podobnymi objawami - na jakim systemie plików,
jądrze, czy z cryptoloop, czy system plików był udostępniany przez
sambę lub nfs ?

Pozdrawiam,
Marek