jaki mta z mysql?

Luko luko w munet.eu.org
Czw, 3 Cze 2004, 20:29:01 CEST

> do tej pory jako serwera pocztowego uzywalem postfix'a+amvis+clamd na
> ra. Jednak teraz potrzebuje zobic serwer dla duzej ilosci skrzynek i
> chyba najlepiej zaprzadz do tego mysql. Do tego potrzebuje moc
> ograniczac wielkosc przesylek oraz qoute dla kazdego usera (lub grup
> userow ).
Hmm to chyba najlepszy bedzie exim do tego, gdyz pozwala na przydzielanie
quoty dla userow jak i grup, swietnie wspolpracuje z mysql`em. W necie jest
wiele opisow na ten temat tak wiec z tym tez nie bedzie problemow.

> Chcialbym tez aby clamd skanowal sobie maile jak to mialem do
> tej pory.
exim + exiscan z cvsu u mnie pracuje to wszytsko na skanerze mks`a z poldka
i nie narzekam, choc mialem drobne problemy z konfiguracja, ale dziala
poprawnie :)

> Czy istnieja jakie interfejsy www do zarzadzania mta+mysql?
hmmm to moze sie nadac webmin, ale to jest w sumie kombajn
http://www.webmin.com/ w kazdym badz razie fajna zabawka.

> Na czym lepiej postawic taki serwer ra czy ac?
AC czy RA zalezy co kto potrzebuje, co lubi, ja korzystam z AC i nie
narzekam :), jest chyba bardziej rozwijane w stosunku do RA - przynajmniej
tak mi sie wydaje. To juz chyba tylko kewstia gustu.