Późno wiosenne porządki :D

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Sob, 12 Cze 2004, 11:11:19 CEST

Cezary Krzyżanowski wrote:
> Witam
>
> Właśnie próbowałem sobie doinstalować whoisa i spotkał mnie bardzo
> niemiły komunikat...brak miejsca na dysku!!! No cóż.. tak to jest na 10
> GB....

[...]
> W ogóle, jak sprawnie kontrolwać, co w kompie jest, a co nie..co
> potrzeba, a co nie...jak Wy Panowie admini sobie z czymś takim radzicie ???
>
> Zdroofka
> Cz w rny
> P.S.
> tak wiem - "nie instalujemy pierdołów" :P

Witam!

   Kiedyś napisałem w perlu prosty skrypt do rysowania grafów (plik ps)
zależności zainstalowanych pakietów. Jako parametry należy podać
nazwy/nazwę zainstalowanych paczek. Jeżeli ich nie podamy, to dostaniemy
drzewko zależności wszystkich zainstalowanych pakietów. Programik jest
dość prymitywny i nie mam 100% pewności, czy dobrze działa.

   Uwaga!!! Na systemie z zainstaloną dużą ilością pakietów program
wywołany bez parametrów może zabrać więcej niż 256 MB pamięci. Powstały
w ten sposób plik ps może nie dać się otworzyć.

   W sumie bazując na tym skrypcie można dośc prosto napisać skrypt
wyświetlający nazwy pakietów, od których nie zależą inne pakiety.

pozdrawiam

--
Robert Grabowski   7bulls.com sp. z o.o.

email: Robert.Grabowski w 7bulls.com