PLD + PowerMac8200

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 16 Cze 2004, 13:20:26 CEST

On Wed, Jun 16, 2004 at 10:49:31AM +0200, Grzegorz Saracki wrote:
> Cześć
>
> Chciałbym zainstalować pld na maszynie jak w temacie. Próbowałem
> zbootować wypalone pld dla ppc ale niestety nie zbootowała się. Czy ktoś
> mógłby potwierdzić że ten obraz iso na takim sprzęcie ruszy ?
pierwsze słyszę by cokolwiek !x86 w pld miało instalator.

> Ponieważ nie miałem wcześniej styczności z mackami nie wiem czy to wina
> płyty czy nie umiałem zmusić go do startowania z płyty zamiast hd (naciskałem 'c').
> Może jest inny sposób na instalację pld na takim macu. Proszę o jakieś
> sugestie, dzięki.
w przypadku ppc/sparc/alpha metoda na instalację jest niestety dość
"łopatologiczna". Otóż...
uruchamiamy system z jakiejś innej
dystrybucji(gentoo/redhat/debian/mandrake/...), ew instalujemy jej
wersję mini na partycji która docelowo będzie używana jako swap.
Następnie instalujemy pld na docelowych partycjach (na ppc np wrzucając
system z ftp://ftp.kernel.pl/pub/People/marcus/baseppc.tgz, na sparcu
mam swoje obrazy na http://athena.wmid.amu.edu.pl/ ) i.. bootujemy z tej
partycji a stary system przerabiamy na swapa ;)
Ogólnie troszkę zabawy z tym jest, ale... tak będzie dopóki ktoś(TM) nie
zrobi instalatora na co się chyba nie zanosi...

odnośnie pld na ppc - używałem na 7200 i działał bezproblemowo, więc na
Twoim też będzie ;) Niestety to "oldworld", więc.. przygotuj się na
kilka specyficznych rzeczy typu quik oraz włączanie klawiatury/monitora
dopiero po zabootowaniu jajka ;) Ogólnie na instalację i mniej więcej
poznanie ppcowych "bebechów" musisz liczyc z dzień - dwa siedzenia...
Osobiście bootstrapowałem system z debiana korzystając z dyskietek
instalacyjnych. Jeżeli miałbyś z czymś konkretnym problemy pisz śmiało
:)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała