Re: [AC] Konwersja AVI > SVCD. Moze macie takze jakiś program do napisów?

Michal Wisniewski mwisniew w wst-e.edu.pl
Sob, 19 Cze 2004, 20:36:35 CEST

Boski Cinek wrote:

> W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 06/19/2004
> 05:47 PM:
>
> Przede wszystkim to jest OT (niby co ma wspolnego z AC??) i wypadaloby
> to zaznaczyc. Ale bede litosciwy i ci odpowiem:-D.
> Przede wszystkim wydaje mi sie, ze robisz to naokolo. Nie jestem
> pewien, ale prawdopodobnie da sie to zrobic mencoderem (MPlayer). Nie
> znam sie na VCD wiec musisz sam obejrzec/poszukac (pewnie trzeba
> bedzie przekodowac na MPEG2). A jak juz znajdziesz, to mozesz
> mencoderem nalozyc napisy podczas przekodowywania i zaoszczedzic czas
> [...]
Dzieki mistrzu ;)

Prefix [AC] dalem, poniewaz chcialem zaznaczyc ze pracuje na AC a nie np
RA. Zawsze myslalem ze ta grupa jest dla osob majacych miedzy innymi
problemy w korzystaniu z PLD.

co do mencodera, znalazlem cos takiego, wiec nie bawilem sie dalej.:

"MEncoder może tworzyć pliki formatu MPEG (MPEG-PS). Jest to
prawdopodobnie użyteczne **tylko z kodekiem /mpeg1video*/ *pochodzącym z
libavcodec <http://www.mplayerhq.hu/DOCS/HTML/pl/codecs.html#ffmpeg>,
ponieważ odtwarzacze - za wyjątkiem MPlayera - oczekują obrazu
zakodowanego w MPEG1 i strumienia dźwiękowego w MPEG1 warstwa (layer) 2
(MP2) w pliku MPEG.

Cecha ta nie jest zbytnio przydatna w tej chwili, poza tym zawiera
prawdopodobnie wiele błędów, ale najważniejsze jest to, że MEncoder w
tej chwili **nie może kodować 2 warstwy** MPEG1 (MP2) audio której
oczekują wszystkie odtwarzacze w plikach MPEG."

Rozumiem, ze  *SVCD *mencoderem nie zrobie?

pozdrawiam