znowu drukarka

Wojtek Hojda whojda w wp.pl
Pon, 21 Cze 2004, 23:44:43 CEST

Witam.
Wiem, że było już o drukarce parę razy, ale ja dalej walczę (jest to
jedyny powód, dla którego PLD jest na hdb - na hda mam Mandarynkę).
Kończą mi się pomysły.
Mam Canona S500 - na MDK działa. Na PLD nie. Teraz trochę faktów:

[root w pldlinux /root]# dmesg |grep lp0
lp0: using parport0 (interrupt-driven).
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode
lp0: ECP mode

[root w pldlinux /root]# dmesg |grep parport
parport: PnPBIOS parport detected.
parport0: PC-style at 0x378 (0x778), irq 7, dma 3
[PCSPP,TRISTATE,COMPAT,ECP,DMA]
parport0: Printer, Canon S500
lp0: using parport0 (interrupt-driven).

[root w pldlinux /root]# lsmod |grep lp
lp                      9128  0
parport                32712  2 lp,parport_pc

[root w pldlinux /root]# lsmod |grep parport
parport_pc             34112  1
parport                32712  2 lp,parport_pc

Zainstalowane paczki:
cups-1.1.20-2
cups-backend-parallel-1.1.20-2
cups-clients-1.1.20-2
cups-devel-1.1.20-2
cups-filter-foomatic-3.0.1-1
cups-filter-pstoraster-7.07.1-1
cups-image-lib-1.1.20-2
cups-lib-1.1.20-2
cups-static-1.1.20-2
gimp-print-2.0.0-1
gimp-print-cups-4.2.6-2
gimp-print-devel-4.2.6-2
gimp-print-ijs-4.2.6-2
gimp-print-lib-4.2.6-2
gimp-print-static-4.2.6-2

Teraz najciekawsze:
KDE > System Drukowania > Dodaj drukarkę, dodaje ładnie na

Typ: Drukarka lokalna (równoległa, szeregowa, USB)
Nazwa: canon
Opis: CANON S500
Urządzenie: /dev/lp0
Typ: Sterownik bazy danych
Wytwórca: CANON
Model: S500
Opis: Canon S500 (Foomatic + gimp-print)

I teraz tak
1. Drukarka jest widoczna dokładnie w ten sposób na localhost:631
Location:
Printer State: idle, accepting jobs.
/"Ready to print."/
Device URI: parallel:/dev/lp0
Sterownik ten sam
2. Wszystkie programy (office, mozilla, localhost - strona testowa, KDE
drukarki) wysyłają na drukarkę, wypisują, że OK a drukarka ani drgnie
:-) Wydruk trafia nie wiem gdzie...
3. Polecenie
cat costamcostam.txt > /dev/lp0
powoduje włączenie drukarki, przeładowanie (czy co tam ona sobie robi) i
tyle. Pliku tekstowego costamcostam nie drukuje. Ale się odzywa, czyli
coś jest...
4. Jeżeli usunę drukarkę i dodam ponownie, ale tym razem za pomocą
localhost:631 a nie KDE > System Drukowania, to tym razem NIE MA wśród
drukarek Canona S500 !!! Czemu? Sterownik coś nie teges?

W każdym razie według systemu mam drukarkę i wszystko jest OK. Tylko
drukuje wirtualnie, bo na papier nic nie wychodzi. Wstaje tylko po cat
........., bo z offica, poczty i czegokolwiek innego milczy.
W biosie ustawiałem tryby EPP, ECP itd i nic...

Przepraszam za tak długi tekst, ale chciałem jak najpełniej przedstawić
zagadnienie...
Jeżeli jakichś informacji nie dałem, to chętnie uzupełnię i PROSZĘ O
POMOC !!! Bo już ręce opadają... gdzie robię błąd, bo przecież to musi
działać ?
Acha - wszystko z paczek.

pozdrawiam
Wojtek