Samba - polaczenie bez logowania (bez hasel)

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Wto, 22 Cze 2004, 10:36:10 CEST

Witam.

Użytkownik Ireneusz Indyk napisał:

> Mam w sieci kilka komputerow XP i W98, kazdy ma inny login i kazdy pracuje
> bez zabezpieczenia haslami
> Czy da sie wylaczyc logowanie i sprawdzanie hasel w sambie (udostepniony
> katalog ma chmod 777), zeby kazdy z komputerow mogl sie laczyc bez
> logowania??
> Probowalem roznych opcji, ale albo znikala nazwa serwera w otoczeniu
> sieciowym, albo po kliknieciu na ikonie serwera pojawiala sie informacja
> wprowadz haslo do zasobu IPC$

Hmmm. Chyba sie da.

Robisz tak:
1. Sprawdzasz jak sie nazywa w Linuksie uzytkownik typu Guest. Parametr
w smb.conf o nazwie
guest account= nobody (np)
2. Dodajesz w sekcji global wpis:
map to guest = Bad User

Dzieki temu do zasobow typu "public" masz po blednej autoryzacji.
Czli maszmiec cos takiego

[katalog]
     comment = Kociol publiczny
     public = yes
     path = /home/smietnik
     writable = yes

--

Pozdrawiam.

   Cybertronica
  Tomasz Woźniak
tel: 502 744 141
tel/fax: (91) 81 22 747
GG: 1539526
tlen: tomaslee w tlen.pl

Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.