Błąd w dhcpcd

Michal 'lipek' Lipka lipek w irc.pl
Wto, 22 Cze 2004, 17:00:01 CEST

On Tue, 22 Jun 2004, Jacek Osiecki wrote:

> Witam,
>
> Mam zainstalowane dhcpcd-1.3.22pl4-3.
>
> Zauważyłem jeden, bardzo niemiły problem... Mianowicie jeśli zdarzy się pad
> zasilania, po czym system startuje - sieć nie wstaje :-/ Dopiero pomaga
> restart systemu (być może restart sieci też - ale procedurę przeprowadzałem
> przez telefon przy użyciu siostry i nie było czasu zbadać dokładnie)...

problem polega na tym ze przy padzie zasilania komputer sie wylacza
natychmiast (killall -9 komputer ;P) i w zwiazku z tym programy nie
czyszcza po sobie i potem im sie wydaje ze juz sa uruchomione i sie nie
uruchamiaja
przy normalnym zamknieciu systemu ten problem oczywiscie nie wystepuje

> Problemem jest pozostający plik /var/run/dhcpcd-eth0.pid
najprostszym rozwiazaniem bylo wykasowanie go i odpalenie dhcpcd

> Czy nie można by na starcie systemu kasować w ogóle zawartości /var/run?
> Wydaje mi się to dosyć sensownym rozwiązaniem, jako że chyba w tym katalogu
> nie ma prawa się nic znajdować?

jesli pady zasilania zdarzaja Ci sie czesciej dopisz sobie w sekcji start
/etc/rc.d/init.d/dhcpcd cos w stylu..

                NUMER=`pidof dhcpcd`
                TEST=$?
                if [ $TEST == 1 ]; then
                        msg_starting "DHCPCD Server"
                        daemon dhcpcd $DHCPCD_INTERFACES
                else
                       msg_already_running "DHCPCD ($NUMER)"
		fi
powinno to sprawdzac czy istnije proces dhcpcd i jesli nie to go uruchmiac
:)
(ja mam u siebie cos takiego dla serwera dhcp i tylko wstawaialem literki
c wiec nie gwarantuje ze dziala :) ale pomysl chyba lapiesz :)
pozdrawiam
Michal 'lipek' Lipka