USB <-> RS232

Paweł S pawcio-s w go2.pl
Śro, 30 Cze 2004, 08:45:59 CEST

On Tue, 29 Jun 2004 23:35:18 +0200
Fighter <qrwamaca w go2.pl> napisał(a):

>     Chcialbym na notebooku, ktory nie ma portu szeregowego, uzyc
> przejsciowki z USB na RS. Posiadam kabelek, ktory na USB sie zglasza
> jako
> PROLIFIC, moze ktos z grupowiczow wie jak mozna to uruchomic ?
>
>     Pod Windowsem sterownik tworzy dodatkowy port COMx, oczywiscie nie
> ma sterow dla Linuksa.
>
>     Sa tez kabelki oparte na chipach ftdi, i ponoc maja sterowniki dla
> linuxa, niestety nie mam takiego kabelka. Komus to dziala pod Linuksem
> ?

Nie wiem czy pomogę, ale spróbuj tak: Mam kabelek usb2usb do łączenia sie
między 2 komputerami i sterownik też wykrywa jako prolific. Należy utworzyć
interfejs do USB tak jak do eth0. Tworzysz plik:
/etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-plusb i w nim:
DEVICE="usb0"
IPADDR="192.168.2.1/24"
ONBOOT="yes"

i /etc/sysconfig/network restart

może wtedy odpali sie właśnie "niby" COM ?

Pozdrawiam PawciooS