sudo i ograniczenie

Śro, 30 Cze 2004, 15:28:15 CEST

Osóbka znana jako Jakub Piotr Cłapa, wystukała:

> Dlaczego wydaje mi się, że sudo obsługuje coś takiego out-of-the-box?
> #v+
> # Samples
> # %users  ALL=/sbin/mount /cdrom,/sbin/umount /cdrom
> # %users  localhost=/sbin/shutdown -h now
> #v-
> Jesteś pewien, że nie działa?

Działa o ile parametr jest stały (albo nie wiem jak w sudoers podać $1):
%users  ALL=/sbin/fdisk -l

$ sudo fdisk -l
Password:

Disk /dev/hda: 120.0 GB, 120060444672 bytes
[...]
$ sudo fdisk
Sorry, user adas is not allowed to execute '/sbin/fdisk' as root on dom.

pozdrawiam