Zamierające VLANy

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 2 Mar 2004, 11:20:35 CET

On Mon, Mar 01, 2004 at 10:30:16PM +0100, Pawel P. Kaszynski wrote:
> 	Witam!
> Mam switcha f-my Intellinet 24p. z obsługą VLAN (802.1q). Skonfigurowałem na
> nim 4 VLANy, jeden wspólny port (tagged) podpiąłem do serwera (Ra z jądrem
> 2.4), karta 3COM 3C905C-TXM, skonfigurowałem interfejsy (kernel 2.4.20-13,
> vlan-1.8, rc-scripts-0.3.1-18). Na początku ruszyło -- pingi przechodziły,
> ssh, www działało, ale po jakiejś minucie VLANY stanęły -- całkowity brak
> ruchu. Zdarzyło się coś takiego komuś? A może mam problem ze switchem.

Używam VLANów już od jakiegoś czasu. Obecnie mam to już na 5 switchach
(4 różne DLinki i jeden 3Com), wypróbowałem z tym już sporo kernelów
(ale tylko 2.4.x) i nigdy coś takiego mi się nie zdarzyło. Jedyne
problemy jakie miałem to standardowe z MTU (to jest idiotyzm, że
w kernelu w którym oficjalnie jest obsługa VLAN większość sterowników
sieciówek z tym nie działa poprawnie), ale jakoś sobie z tym radziłem.

Pozdrowienia,
	Jacek