Dylemat z pocztą.

Pawel pmuch w zamek.szczecin.pl
Śro, 3 Mar 2004, 14:03:47 CET

Dnia 2004-03-03 13:05, Użytkownik Tomasz Ligocki napisał:

> No tak, racja. Rzeczywiście za duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że
> będzie potrzebna poczta dla kilku domen wirtualnych i przydałby się
> webmail, z którego mogliby korzystać użytkownicy poczty z dowolnej
> domeny. Ale dziękuję za odpowiedź i uwagę.
> Zapytam jeszcze, czy warto używać exima, skoro ma tyle zalet (opisanych
> w desc exim-3.36-6) i czy instalacja postfixa wymaga wyrzucenia go, by
> uniknąć ewentualnych konfliktów)?

Teoretycznie nie, ale w praktyce tak - serwer pocztowy musi wisieć na
jakimś porcie TCP. Dwa serwery nie mogą wisieć na tym samym. Więc na
porcie 25 będzie wisiał tylko jeden serwer. Możesz postawić drugi na
jakimś innym porcie, ale wszyscy którzy będą Ci wysyłać pocztę, będą ją
słali na port 25.

--
Paweł Muszyński