Dwie propozycje do PLD

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Sob, 6 Mar 2004, 09:57:04 CET

On Sat, 6 Mar 2004, Adam Gapiński wrote:

> Osóbka znana jako undefine w aramin.net, wystukała:

> Teraz to pewnie umowę-zlecenie bo VATu na to nie będzie w odróżnieniu od
> internetu :P

VAT 19% powinien byc na wszystko. Tak jak na Slowacji.
Umowa-zlecenie bez VAT? Tak, ale nie po to by omijac VAT
od uslug. A taka patologia w Polsce tez byla.

Co do Internetu - lepsze 22% niz zwolniony.
Dlaczego? Bo stawka zwolniona powoduje brak prawa odliczenia
przez ISP'a VATu naliczonego, zawartego w sprzecie. Wiec automatycznie
routery/kable/modemy staja sie 22% drozsze. Wiec niech nikt nie liczy
ze jak bedzie "zw" to bedzie placil to co teraz jest netto.
Tak by bylo, jakby byla stawka 0% VAT.

Dziennikarze wciskają ludziom ciemnote, ze "0%" a "zw"
to to samo. A tak nie jest!!!!

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-