[Ac] ja nie nadążam... :(

marcinek marcinek w nea.pl
Wto, 9 Mar 2004, 12:54:20 CET

On Tue, 2004-03-09 at 01:41, Adam Gapiński wrote:
> Witam!
> [...]
> Tak tak wiem - w ready jest kernel 0.12 - tylko po kiego ta nvidia w Ac jak
> kernel gnije w ready?

Hmm, to monie nastroiło refleksyjnie... Już wcześniej miałem taką myśl,
powstałą z resztą w podobnych okolicznościach... Teraz jest dobry moment
to podzielenia się nią:
A może by tak troszkę rozdrobnić źródła w poldku? Mam na myśli
wydzielenie jakiego źródła, dajmy na to o nazwię AC-Core, które będzie
zawierało _ABSOLUTNE_ minimum dystrybucji, które (po dokładnym
zdefiniowaniu jego sĸładu przez developerów) miałoby spełniać proste
założenia:
* Zawsze instalowalne
* Spójne (nie może zależeć o czegokolwiek spoza tego źródła)
* Dobrze zdefiniowana funkconalność: np.: kernel z przyległościami
(drivery, źródła itd), glibc, init, FHS, poldek.
* Wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany wersji oznacza, że wszystko w
obrębie tego źródła jest sprawdzone pod kątem współpracy z nowością.
* Oczywiście poczekalnie typu ready i test dla hardcorowców.
* inne pomysły w tym duchu :-)

Być może takie coś powinenem wysłać na pld-devel, ale z tego co widzę
developerzy i tak czytaję tę listę :-)
IMHO taki podział na Core i reszta distro (może kilka źródeł
tematycznych) ma jedną zasadniczą zaletę: Daje solidną podstawę do
dłubania w AC.
Jest też pewne ryzyko: To może zwolnić nieco proces wypuszczenia
dystrybucji... Chociaż może go też przyspieszyć.

pozdrawiam,
marcinek