Z SuSE do PLD

Mateusz phx Murawski phx w tlen.pl
Wto, 9 Mar 2004, 20:45:30 CET

Witam
Przez pewien czas uzywalem dysdrybucji SuSE i ma ona dwie rzeczy ktorych mi brakuje w PLD. Sa wedlug mnie bardzo wygodne i byc moze sa tez w innych dystrybucjach. Pierwsza to jezeli chce przykladowo przeladowac postfixa to wydaje polecenie rcpostfix restart i odpowiednio dla innych usclug tak samo rccostam opcja. Druga rzecz to SuSEfirewal2 taki rozbudowany skrypt ktory w prosty i przejrzysty sposob pomaga zrobic maskarade czy przekierowanie portow. Jezeli licencja by pozwolila mozna by wlaczyc to do PLD bo ten skrypt jest bardzo ciekawy. Ewentualnie moze ktos zna cos podobnego?