clamav - wykrywa wirusa, amavis - nie...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 11 Mar 2004, 11:47:35 CET

On Thu, Mar 11, 2004 at 11:38:26AM +0100, Andrzej Zawadzki wrote:

> ?!?! Dlaczego?
> Tylko niektóre wirusy to fakesenders,

Ostatnio większość.

> a te można w amavisd.conf wyłączyć osobno.

Rozumiem, że po każdej zmianie bazy clamav uzupełniasz listę
w amavisd.conf?

I zdajesz sobie sprawę że duża część tych wielki strat spowodowanych
przez wirusy (o których trąbiono w mediach) spowodowana była nie przez
same wirusy, ale przez te wspaniałe powiadomienia nadawcy o złapaniu wirusa?

Powiadamianie nadawcy jest be i musi być domyślnie wyłączone!

Inna sprawa powiadamianie niedoszłego odbiorcy lub administratora.
Wiadomość nie powinna znikać bez śladu. U mnie każdy user może
powiadamiania dla siebie wyłączyć. Nadawca nigdy nie dostaje informacji
o odrzuceniu wirusa.

Pozdrowienia,
	Jacek