serwer nfs (2.4) i klient (2.6)

Grzegorz grzehorz w pf.pl
Nie, 14 Mar 2004, 00:52:43 CET

Mam jak w temacie udostępnione przez nfs zasoby na jadnym komputerze
z kernelem 2.4.
Na drugim komputerze z kernelem 2.6 montuję sobie to.
Podczas montowania jest taki komunikat (może istotny ?!?):
nfs warning: mount version older than kernel
(ale przecierz to chyba nie może być powodem...)
I teraz gdy przez jakiś czas nie jest używany ten zasób i następuje próba
skorzystania z niego staje się on nie dostępny dla usera a w logach sypie
takimi komunikatami:
Mar 14 00:42:40 grzes kernel: RPC: Can't bind to reserved port (13).
Mar 14 00:42:40 grzes kernel: RPC: can't bind to reserved port.
Wtedy wystarczy, że wejdę do tego katlogu jako root i problem znika.
Dokładnie wygląda to następująco:
na jednym komputerze mam mp3, jak na drugim słucham tych mp3
bez przerwy to jest cały czas dobrze jak przestanę na dłuższą chwilę słuchać
(wł. używać zasobu przez nfs) to dzieje się jak wyżej opisałem.
Wcześniej miałem na obu komputerach 2.4 i nie było takich szopek...

Pozdrawiam
Grzegorz