[OT] X i zajetosc pamieci

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Pon, 15 Mar 2004, 18:42:28 CET

Witam,

nie na temat, i do tego nie z tej dystrybucji (Aurox 9.2),
ale moze ktos bedzie mial zielone pojecie:

po odpaleniu srodowiska KDE,
X zajmuje 'na dzien dobry' 60MB pamieci - mam na kompie 96 RAM.

Kiedy zrezugnuje z KDE,
odpale startx -- xterm (nagi X + cokolwiek)
nadal top pokazuje mi, ze X zajmuje ponad 60MB, wiec nie jest to problem
KDE.

Na innej maszynie z 256 MB RAM jest to na dzien dobry ~140-150MB, czyli
ponad 50% ramu w kompie.

Czy to normalne zachowanie X?
Probowalem wylaczyc moduly rozszerzen z pliku XF86Config, ale roznica byla
niezauwazalna.
Czy da sie to jakos zmniejszyc?
Dokupienie RAMu, owszem, najprostrze rozwiazanie,
jednak nie przesiadalem sie z Windy po to, by ram dokupywac :)

XFree86-4.3.0-2,  kernel-2.4.20-20.9

Lukasz